zaterdag 10 januari 2015

dapeppa koekjes bakken!

Hee, vandaag had ik zin om koekjes te bakken. En we hadden nog iets heel leuks in huis. Je kent het vast wel maar als je het nog niet kent dan leg ik het voor diegene nog even uit. Je hebt een pot met allemaal ingrediƫnten erin om koekjes te maken. En zelf moet je alleen nog een ei en boter toevoegen. Dat vond ik dus wel leuk om te maken en het was zo gedaan!
 
 



 
 
Wat heb je nodig:
  • Een snijplankje
  • 70 gram roomboter
  • Een mesje
  • Een weegschaal
  • Een bak
  • 1 ei
  • Dapeppa koekjes bak pot.
Stap 1: Weeg hoeveel boter 70 gram is.
 
 
Stap 2: Gooi de boter en de dapeppa in de bak.
 
Stap 3: Gooi ook de ei erbij. (Natuurlijk niet nog met de schaal eromheen.)
 
 
Stap 4: Mix alles doorelkaar met je handen.
 
Stap 5: Voordat je alles doorelkaar gaat mixen met je handen verwarm je de oven voor op 180 graden.
 
 
Stap 6: Leg een bakplaat klaar met bak papier erop.
 
 

 
 
 Stap 7/8/9: Kneed al het deeg tot een deegbal. Maak 15 balletjes van het deeg en leg die op de bakplaat met elk 5 centimeter ertussen. Druk de deegballetjes daarna plat.
 
 
Stap 10: Doe de koekjes in de voorverwarmde over en laat ze daar voor 13 minuutjes in zitten.
 
 Ruim ondertussen alvast de zooi die je hebt gemaakt op zodat je dat daarna niet meer hoeven te doen. Hoe ik het altijd doe is ik doe de bak waar ik in heb gemixt vol met heet water en een beetje Dreft erbij en dan gooi ik daar alles wat ik heb gebruikt bij en dat laat ik dan zo een tijdje staan.
 
Tadaa!! De koekjes zijn klaar. Je moet ze nog wel even een half uurtje laten afkoelen voordat je ze goed kan eten. Als ze nog warm zijn en je ziet dat sommige aan elkaar zijn vast gegroeid kan je ze makkelijk nog uit elkaar snijden omdat ze nog zacht zijn doordat ze net uit de oven komen. Ik weet het, het is moeilijk om een halfuur te wachten voordat je ze gaat eten want ze ruiken superlekker!!
 
Ik ga lekker van deze koekjes smullen samen met papa, mama en mijn zus. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden. Laat een reactie achter (dit keer echt) want dat vind ik altijd zooo leuk om te lezen.
Lots of Love Anne. XXX


Geen opmerkingen:

Een reactie posten