zondag 29 juni 2014

diy leuke decoratie met rietjes.

Hee allemaal ik heb vandaag een diy voor jullie. Voor de mensen die niet weten wat een diy is dat is een do it yourself dat hou in dat je iets zelf maakt bijv. een tas of een broek of weet ik veel wat. Dus vandaag heb ik er een. Ik vind het een leuke diy.
Lees verder als je wilt weten hoe je deze diy maakt.
Wat heb je nodig:
  • Een schaar.
  • Touw.
  • Gekleurde rietjes.

Stap 1:
je pakt het touw en je pakt de schaar. Dan als je het touw in je handen hebt moet je het touw net zo zolang maken als nodig. Je moet het touw dus langs het object leggen waar je de slinger aan wilt houden. Als je de goede lengte van het touw hebt knip je het af.

Stap 2:
Dan pak je de rietjes in de kleurtjes die je zelf wilt. Ik heb in mijn slinger gekozen voor groen, roze en oranje. Maar je kan ook andere kleur rietjes kiezen het is wel leuk als je verschillende kleuren pakt en niet alleen maar bijvoorbeeld roze. Als je de kleuren van de rietjes hebt uitgekozen knip je het rietje door midden of in 3 stukjes wat je zelf wilt.
Stap 3:
Als je een paar rietjes hebt geknipt moet je een rietje om het touw heen vouwen dus gewoon dubbel vouwen om het touw heen. Handig is als je iemand het rietje laat vasthouden zodat het er niet afvalt want dan kan je veel makkelijker het knoopje maken. Je maakt het knoopje van het touw en dan zit je rietje goed stevig vast aan het touw. Dit herhaal je totdat het touw bijna helemaal vol zit. Je moet aan de uiteinde wel een stuk touw overlaten want daaraan kan je het opplakken. Wat ook leuk is, is dat je stukjes touw tussen de rietjes laat dus niet de rietjes vlak op elkaar knopen. En dan is het alleen nog maar ophangen en klaar is jou slinger van rietjes.
Ik hoop dat jullie deze diy leuk vonden en zelf gaan maken. Het staat heel vrolijk in je kamer en het past goed bij de lente en de zomer.

Stuur een foto als je het hebt gemaakt naar me op twitter of instagram.
Twitter: anne_kusxx.
Instagram: iamannexx
laat ook een reactie achter xxx
lots of love anne xxx



 

5 opmerkingen: